Motivato.pl – Twój spersonalizowany plan trenigowy

Jakiś czas temu tworzyłam dla Was mały poradnik, jak zacząć biegać (Link: Cz. 1 i Cz. 2). Powiedzmy, że biegamy już całkiem nieźle, jak się zaprzemy to spokojnie bez zatrzymywania uda nam się pokonać 3-5 km. Co teraz? Powiększać dystans dalej?  Niby można, ale chyba lepiej zacząć jeden z dostępnych planów treningowych, który pomoże nam nie tylko zwiększyć ilość przebieganych kilometrów, ale również zwiększy naszą siłę oraz szybkość.

Plan treningowy to brzmi poważnie i możecie mi wierzyć tak jest. Ponieważ jeśli chcemy, aby nasz plan przyniósł efekty, powinniśmy wykonywać go regularnie. Po wpisaniu plan treningowy… do wyszukiwarki, wyświetli się całkiem sporo propozycji. Dodatkowo jeśli posiadacie jakiś numer Runner’s World – również jest duże prawdopodobieństwo na znalezienie czegoś interesującego. Jednak co zrobić, gdy oznaczenia na planie są niezrozumiałe, a przewidziane postępy przewidziane nie są na nasze możliwości? Zawsze można zmienić plan lub powtórzyć tydzień. Jest też trzecia droga, indywidualny plan dostosowany do naszych możliwości.

kalendarz
Źródło: Motivato.pl

Motivato to strona, na której za darmo możesz rejestrować swoje treningi oraz wprowadzać te planowane. Cały miesiąc otrzymujesz ładnie przedstawiony w postaci kalendarza. Nie wiem jak dla Was, ale akurat w moim przypadku Endomondo sprawuje mi się o wiele lepiej. Magia zaczyna się jednak wtedy, gdy wykupimy pakiet Smart (cena za 1 miesiąc to 29 zł, za 3 miesiące 81 zł) i rozpoczniemy jedną z 4 ścieżek treningowych: Start w zawodach, Lepsza forma, Zaczynam biegać, Zrzucenie wagi.

nowy-cel
Źródło: Motivato.pl

Po wyborze ścieżki jesteśmy proszeni o określenie naszej aktualnej sprawności fizycznej (co wcale proste nie jest, ja w wielu polach wybierałam poziom 0-1). Ostatnim krokiem jest wybór liczby treningów (od 2 do 6) oraz w jakie dni tygodnia mają się one odbywać. Po ustaleniu powyższych rzeczy otrzymujemy plan na nadchodzący tydzień.

W trakcie takiego tygodnia realizujemy plan i odhaczamy kolejne zróżnicowane treningi biegowe. Co poniedziałek otrzymujemy podsumowanie tygodnia i informację, że plan na kolejny tydzień został zaktualizowany. Strona jest dość intuicyjna i łatwo się ją obsługuje.

nowa-aktywnosc
Źródło: Motivato.pl

Z racji, że nie jest to mój pierwszy tego typu plan łatwo widzę też niedociągnięcia Motivato, które twórcy aplikacji na szczęście poprawiają. Największym minusem tego planu treningowego jest brak aplikacji mobilnej. Co prawda strona całkiem dobrze otwiera się na moim telefonie, ale brakuje mi aplikacja, która sama sobie wszystko zarejestruje, odhaczy, to jeszcze mi powie, kiedy przyśpieszyć, a kiedy zwolnić oraz da znać, że właśnie zrealizowałam założony na dziś plan. Jakiś czas temu szukano chętnych do testowania wersji Beta aplikacji, jednak od tej pory już więcej nic nie słyszałam o tym udogodnieniu.

plan-na-dany-dzien
Źródło: Motivato.pl

Drugi problemem jest brak możliwości przeniesienia treningu na inny dzień. Powiedzmy, że akurat w poniedziałek przejechałam na rowerze niemal 40 km, a w planie miałam akurat bieg, którego nie dam rady wykonać. Nie możemy zwyczajnie przeciągnąć i upuścić treningu na inny dzień tylko musimy się bawić wybierając jedną z 2 metod: Albo zaznaczyć trening jako niewykonany, a ten bieg wykonać w inny wolny dzień (mamy aktualny kalendarz, ale niestety % za wykonanie planu są poniżej 100) lub też bieg ten wykonać innego dnia, a wyniki wprowadzić ze wsteczną datą (plan wykonaliśmy w 100%, ale kalendarz jest przekłamany i nie możemy się nim sugerować). Jak łatwo się zorientować, żadna z tych metod nie jest satysfakcjonująca.

pomiar
Źródło: Motivato.pl

Jeśli te problemy zostaną naprawione to Motivato będzie jednym z lepszych planów treningowych na rynku. Czego mu życzę.  A tymczasem od września będę się musiała rozejrzeć za jakimś innym kreatorem planów treningowych.

Znacie Motivato? Korzystałyście? A może trenujecie z innym planem? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach.

14 przemyśleń nt. „Motivato.pl – Twój spersonalizowany plan trenigowy”

  1. Nie znam i pierwsze słyszę. Ale też nie biegam, więc nic dziwnego, że strona ta nie obiła mi się o oczy 😉 W związku tym zostawiam biegaczom kwestię wypowiedzenia się na ten temat 🙂

  2. Kiedyś zrobiłam sobie tam plan, korzystając z jakiejś okazji, przy której był za darmo. Nie zrobiłam ani jednego treningu właśnie dlatego, że nie dało się przestawiać dat. Chyba wolę sama rozpisać sobie plan, skreślać poszczególne dni z kartki i w razie potrzeby zmieniać ich kolejność do woli.

    1. Polecam jeszcze swój post wcześniej o aplikacjach, a w sumie zabawach, które motywują nas do chodzenia,biegania czy jeżdżenia na rowerze ;).

Dodaj komentarz